Agencija za borbu protiv korupcije pokrenula postupak protiv Vučića

Agencija za borbu protiv korupcije mogla bi javno da upozori predsednika Aleksandra Vučića jer je bar sedam puta zloupotrebio premijersku funkciju govoreći o predsedničkoj kampanji umesto o aktivnostima Vlade Srbije.

vucic

Iz Agencije za borbu protiv korupcije potvrdili su za Danas da je “u toku postupak provere” da li je Vučić prekršio Zakon o Agenciji koji zabranjuje da funkcioner “koristi javne resurse i skupove na kojima učestvuje i susrete koje ima u svojstvu funkcionera, za promociju političkih stranaka, odnosno političkih subjekata”.

Ukoliko Agencija i utvrdi da je Vučić prekršio ovaj član zakona, mere kojima može da ga sankcioniše prilično su ograničene, kako samim zakonom, tako i činjenicom da se Vučić više ne nalazi na pomenutoj funkciji.

Prema odredbama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije mere koje se izriču funkcioneru zbog povrede ovog zakona su mere upozorenja i mera javnog objavljivanja preporuke za razrešenje. Međutim, za funkcionere koji su izabrani na direktnim izborima pravila su nešto drugačija.

“Funkcioneru koji je izabran na javnu funkciju neposredno od građana i kome je prestala javna funkcija, može se izreći mera upozorenja i mera javnog objavljivanja odluke o povredi zakona” ukazali su nam iz Agencije. Pored toga, prema pomenutom zakonu, Agencija je bila dužna da obavesti Vučića o pokretanju postupka, i da mu da mogućnost da se izjasni pred Agencijom, a odluku će doneti direktor Agencije. Ukoliko tada i bude utvrđeno da je Vučić prekršio pomenute odredbe zakona, njemu ostaje pravo žalbe pred Odborom Agencije koji donosi konačnu odluku.

Uzevši u obzir dosadašnju praksu Agencije, Vučić i ne mora mnogo da strahuje od eventualnih mera s obzirom da je od 2010. godine do danas Agencija donela samo dve mere protiv funkcionera, od kojih je jednu poništio Odbor Agencije.

Potvrda da će slučaj biti ispitan stiže iz Agencije više od tri meseca nakon što im je na ove povrede zakona ukazao Biro za društvena istraživanja, koji je zabeležio sporne izjave o aktivnostima u kampanji koje su emitovale televizije sa nacionalnom frekvencijom.

Ipak, takvu vrstu nadzora nad predsedničkom kampanjom trebalo je da vrši Regulatorno telo za elektronske medije (REM), i upozori na eventualna kršenja zakona, ali u Agenciji nema evidencije da je REM ikada to uradio.

“Uvidom u bazu podataka, utvrđeno je da Agencija nije postupala po predstavkama REM-a u kojima je ukazano na povredu odredaba o sukobu interesa (predstavki nije ni bilo), kao i da sa navedenom institucijom nisu održavani sastanci u vezi sa ovom temom”, odgovorili su nam iz Agencije na pitanje kakva je njihova saradnja sa ovim telom.

Sporne izjave u kampanji

Sporne izjave o kampanji Vučić je davao sa pozicije premijera na konferencijama za novinare, od kojih je po jedna emitovana na RTS-u, TV Happy i TV B92, a čak četiri je preneo TV Pink. Radi se o izjavama koje su emitovane 2. marta u Drugom dnevniku RTS-a u prilogu o poseti Federike Mogerini Narodnoj skupštini, 12. 13. 17. i 19. marta u Nacionalnom dnevniku TV Pink u prilozima o posetama premijera Vučića Velikoj Plani, Etihadu, gazdinstvu “Ćirić agro” u Titelu i atletskom stadionu u Novom Pazaru. I TV Happy je zabeležio Vučićevu izjavu o kampanji sa konferencije Vlade Srbije koja je emitovana 21. marta u emisiji Telemaster, dok je na B92 emitovano još jedno kršenje zakona od strane tadašnjeg premijera u prilogu o intervjuu za bečki list Standard u Vestima 26. marta.

(Danas.rs)